zondag 25 november 2012

Hoe staat het met de losse eindjes en zie ik daar Zwarte Piet?

Wat is de week voorbij gevlogen! Zoveel gedaan en nòg tijd tekort.

Eerst maar eens de losse eindjes, hoe staat het daar mee?
De nota is naar de zorgverzekeraar gestuurd, de Urban Jungle heeft nieuwe aandacht gekregen dankzij de sociale media, maar is nog niet verkocht. De tv op de slaapkamer staat op Marktplaats, maar heeft nog geen nieuwe baas gevonden. De kinderkleding die ik uit de kast van de meiden had gehaald is allemaal schoon en gestreken en is ook op zoek naar een nieuw onderkomen verkocht.
Op alles waar ik actie had willen ondernemen heb ik inderdaad actie ondernomen, maar helemaal afgehandeld is het nog niet.

Gisteren waren we bij de plaatselijke intocht van Sinterklaas. Het blijft leuk om al die enthousiaste kinderen (en volwassenen) te zien. 
Via Blij dat ik Brei kwam ik op kinderverkleedkleding en kocht daar twee Pietenpakken. Zo mooi kan ik ze echt zelf niet maken. De meiden kregen het in hun schoen. 






Passen is leuk. Alleen jammer dat ze het niet aan wilden naar de intocht :-)

Vandaag zijn de kinderen een dagje bij opa en oma. Zo kon ik mooi bij daglicht werken achter de naaimachine om een trouw-verkleedjurk te maken. Het is als Sinterklaascadeautje bedoeld voor Ellie, dus ik moet voorzichtig zijn. Zal ik alvast een tipje van de sluier oplichten?


En dan heb ik vandaag opnieuw hachee gemaakt. Dit keer is het prima gelukt. Dat kwam vermoedelijk  doordat de runderlap veel beter was. Maar ook de tip van Geertrude om azijn toe te voegen heb ik gebruikt, hoewel ik er bij het herlezen van het recept achter kwam dat ik het de eerste keer ook al had gebruikt. Mijn moeder adviseerde om de uien apart in een pan te fruiten en niet - zoals in het recept - bij het vlees voegen. En een dergelijk advies van moeders moet altijd opgevolgd worden! Met een goed resultaat. 


Morgen weer een kastje. Fijne avond! 
Helaas zonder Boer zoekt Vrouw. 


1 opmerking :

  1. Haha dus ook druk met Sinterklaas helpen. Hier net zo. Zoals ik al geschreven had kan ik helemaal geen tipje van de sluier oplichten, want er lezen te veel mensen (familie en vrienden) mee. Afgelopen weer werkt mijn hoofd (veel hoofdpijn, te lang verhaal om hier te schrijven) niet echt mee, waardoor ik de superise een beetje afgeraffeld heb. Ik moet er nog een afmaken pffff wat een gedoe als je je hoofd er niet naar hebt staan, maar goed.

    Die pietenpakjes zien er wel leuk uit hoor. Wie weet willen ze het met pakjesavond nog wel aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!