vrijdag 30 november 2012

# 50 Boeken, boeken, boeken

Gisteren kondigde ik 'm al aan. 
Zoals te verwachten gaat deze blogpost over boeken. 


Op dit kastje stond een tv. Zo een met een grote toeter aan de achterkant. Ik vermoedde dat niemand daar iets voor wilde geven en besloot i.p.v. geld, iets anders te vragen. 

En dat werd een boek: Het laatste offer van Simone van der Vlugt. 
Degene die de tv heeft meegekregen stuurde me later nog een mailtje dat ze het een super tv vindt. 
Ik ga deze methode van spullen wegdoen vaker toepassen. Beter dan de kringloop. 


Het is niet zo dat ik de tv van de slaapkamer af wilde hebben, maar er staat nog een bij mijn ouders. Die moet nog een keer weer terug naar ons. 
Stof er af geveegd en de scartkabel in de kabeldoos. Kastje is weer gedaan voor vandaag. 


Ik kreeg ook nog een boek: het nieuwste boek van Geertrude Verweij Goede Hoop
Ze stuurde een leuke tas mee. In Afrikaanse stijl, omdat het boek zich in Zuid-Afrika afspeelt. 
Ik ben er al in begonnen en het is heel sfeervol. In vergelijk met het vorige boek dat ik van haar gelezen heb - familiegeheimen - vind ik dat in dit boek haar hoofdrolspeelster beter is uitgewerkt. Helemaal tof zo'n cadeau. 


En om nog wat meer voorbeelden te geven van kosteloos lezen: 
Lisa's adem heb ik te leen van mijn moeder. 
En Lineke Dijkzeul heb ik te leen van mijn collega. Met haar heb ik een levendige leenhandel. Zij leent van mij Het Bureau van Voskuil en ik leen van haar bijvoorbeeld Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti. Of Lineke Dijkzeul.

Fijn weekend!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!