donderdag 29 november 2012

# 49 Starters en afsluiters

Het fijne van dit project is dat blijkt dat ik in heel veel zaken niet de enige ben. Dat kan een mens soms zo goed doen; om te ontdekken dat je niet de enige bent die aan het prutsen, tobben, worstelen, verzamelen, hergebruiken is. Maar ook aan het genieten en het experimenteren is.
On- en offline zijn er veel mensen die meedoen met het een-kastje-per-dag project. Sommigen zijn al klaar, zoals Nelleke, Mirjam, Trudy.

Velen haken ook af. Als ik op de blogs in de leeslijst van anderen klik dan kom ik soms op blogs terecht die al maanden stil liggen, of die zelfs al verwijderd zijn. Tja, het lijkt zo'n simpel project, maar het geeft maar eens aan dat er vele redenen kunnen zijn waardoor je van het project afwijkt. En dus ook vele redenen waarom er een hoeveelheid aan wanorde ontstaat. Dat besef maakt me milder over mijn eigen wanorde en over dat van anderen.

Maar, er zijn ook mensen die juist beginnen. En omdat het volhouden van het project ook te maken heeft met stimulans van anderen, breng ik deze dames even onder de aandacht. Kijk eens bij: Karen, Emilie, Conny, Jacomijne, miss jenesaispas.

Zo midden in de Sinterklaas-drukte denk ik alleen nog maar in lijstjes. Heb ik dit? Heb ik dat? Waar zijn alle cadeautjes ook al weer verstopt? Waar heb ik het pakpapier verstopt? En ondertussen gaan de dagelijkse to-do lijstjes ook door.
Niet echt de tijd om een grote klus aan te pakken. Ik hou het klein. Maar fijn.

Op de overloop staat een krukje. Handig vind ik dat om even de wasmand op te zetten en dan van daar uit de gevouwen was te verdelen.



Maar ja, zo'n krukje nodigt ook uit om 'even' spullen op te parkeren. 




Tot mijn grote opluchting viel het best mee. Een boek, waarover morgen meer. Sokken, zwembandjes, kinderkunst voor oud papier, bakje in de vaatwasser, schoenen voor de schoenenkast. 

Helaas, de na-foto vergeten.



2 opmerkingen :

  1. Ja precies Anita iedereen heeft zijn eigen redenen. Zoals je weet ben ik momenteel even niet zoveel aan het bloggen. Het kost me moenteel te veel energie. Die energie heb ik nu nodig voor mijn gewone dagelijkse werk en Sinterklaas bij te springen ;-) Na Sinterklaas zal ik wel weer bloggen. AL gaat dit wel weer op mijn manier ;-) en dat zal dus niet meer dagelijks zijn dat gaat momenteel gewoon niet. Ik vind het te leuk om niet te doen dus wees niet bang mijn blogjes komen echt wel weer voorbij :D Tot die tijd lees ik hier en bij diverse andere gezellig mee wat jullie allemaal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg herkenbaar: het krukje!
    Of ik het volhou om elke dag op te ruimen en te bloggen weet ik niet, maar tot nu toe lukt het en ik zie resultaat in mijn huis... en daar doe ik het voor.
    Fijn om bij jou en de anderen te lezen hoe het gaat met de strijd tegen 'rommel'
    Fijn Sint-weekend!
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!