vrijdag 16 november 2012

# 45 Ondergoed kastje

Gisteren was ik nog steeds op zoek naar de zwemkleding. En aangezien we dit weekend willen gaan zwemmen, begint de tijd wel een beetje te dringen.
Als ze niet op hun vaste plek in de la op de slaapkamer liggen, dan zal ik ze na de vakantie wel bij mijn ondergoed hebben neergelegd. Klinkt logisch.
Aangezien dat plankje ook nogal een rommeltje is, besluit ik maar meteen die ook op te gaan ruimen. Uit nood.
Tja, ga ik daar foto's van maken? Is dat niet een beetje raar? Ik heb er wel wat foto's van gemaakt, maar daar heb ik al censuur toegepast en nu met het schrijven van deze blogpost gaat de censuur nog maar wat verder.



Achter deze middelste deur zitten vier vakken. Het bovenste vak is voor mijn ondergoed. 
En er belanden spullen in die ik snel wil verstoppen voor de kinderen. 



Links van mijn figurant Indy de uitheemse spullen die een andere plek moeten krijgen:

kapotte politieauto
twee boeken
bamboe handschoenen
hoofdband 
sjaal
de afkledende onderrok gaat naar de stoffenmand, evenals een paar zomerrokjes (om te toveren tot kinderzomerjurkjes) en leggings die ik kocht toen de leggingrage begon. 

Dan heb ik het ondergoed wat in de meest treurige staat was weggegooid of in de poetslappenmand gedaan. Recht van Indy het resterende - ook redelijk treurige ondergoed - gaat weer terug in de kast. 

Alles paste er weer in en is weer netjes opgestapeld. 

Maar ... nog steeds geen zwemkleding. 

Ook kon ik de zwemkleding van de meiden niet vinden op de plek waar ik ze altijd opberg. Nou is die plank ook behoorlijk vol en ik voelde de noodzaak om die plank ook op te moeten ruimen. Daar ben ik eerst maar even voor weggelopen. 

Na het eten vroeg ik aan Ellie of zij wist waar de zwemkleren waren. Nu staat Ellie niet echt bekend om haar zoektalenten - daar moet je Gemma voor hebben - maar ze kwam meteen in actie. 
'Mama, ik denk in de kleedkamer, ga jij maar op onze kamer kijken, dan kijk ik in de kleedkamer'.
Terwijl ik dan van lieverlee toch maar in die overvolle plank in hun kast begin te graven, haalt Ellie een krukje en gaat naar de ladekast op onze slaapkamer. Als dat niet lukt vraagt ze:
'Mama wil je me even optillen?'
We kijken samen in de bovenste la.
Nee, in de bovenste la ligt hij niet. 
Dan voor de zoveelste keer nog maar eens de rest van de lades bij langs en ja hoor, daar ligt het! Onder een babyjurkje. Hoera wat een opluchting. 
En het feest wordt helemaal compleet als ik in de kast van de meiden, helemaal achterin, tussen de skibroeken, hun bakpakken vind!
Hehe.

2 opmerkingen :


  1. Gelukkig heb je de zwemkleding gevonden! Fijn zwem uitje wenst!

    Leuk blog, helpt om te zien dat ik tegen dezelfde dingen aanloop bij mijn eigen 365 dagen opruimproject. ( Opgeruimdhuis365.blogspot.nl ). Ik heb net mijn 1e week achter de rug en zie nu al verschillen in huis.

    Groet, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Emilie.
    Leuk om te lezen dat je je herkent in mijn opruimerij. Dat is voor mij ook weer een stimulans voor het bijhouden van dit blog.
    Ik heb je blog toegevoegd aan mijn leeslijst.

    groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!