maandag 5 november 2012

# 39 Een kastje per dag: Kastje op de slaapkamer en spullen van mijn ouders

Vandaag heb ik bij mijn ouders opgeruimd. Nu de kinderen naar school gaan, zijn de vaste oppasdagen bij mijn ouders afgelopen. Mijn moeder heeft me gevraagd of ik het kinderspeelgoed eens wil doorlopen. Mijn ouders hebben een slaap/hobbykamer op de begane grond waar alle speelgoed van de kleinkinderen ligt. Tussen al dat speelgoed zijn ook heel veel spullen waar mijn broer en ik als kind mee hebben gespeeld. Of waar mijn moeder als kind mee heeft gespeeld. 
Ik was in een opgeruimde bui vandaag en kon snel beslissingen nemen. En dat is heel belangrijk bij het opruimen heb ik ontdekt. Beslissingen nemen. 
Het was zo leuk om al die knutselwerkjes en tekeningen (ook door mijn vader) voorbij te zien komen. Ik heb er een aantal bewaard. De doos met spullen voor de kringloop is voor de helft gevuld. 

Wel heb ik heel wat spullen mee naar huis genomen. 


Een tas met puzzels en spelletjes, snijbonensnijder, strijkkralen, witte krat (voor de papierla), boxzak met zo goed als nieuwe knuffels (kunnen als cadeautjes doorgegeven worden), boeken, vintage kinderzakdoek, doos met eieren, doos met kiwi's. En dan nog een draagbare tv. 



en een ouderwetse typemachine. Hier heb ik typeles op gehad en mijn opstellen op getypt. 
Vorige week zag ik op een blog (kan even niet terugvinden van wie het was) hoe ze hun kind kennis wilden laten maken met letters door middel van een oude typemachine. 
Dat vond ik een leuk idee en dacht: 'zo een staat nog wel bij mijn ouders'.
Tja, wie wat bewaart heeft wat. 

Alleen het typelint is uitgedroogd, dus ik hou 'm nog even verborgen voor de kinderen tot ik een nieuw typelint heb.

En poppenkleertjes heb ik ook meegenomen. Die zaten in de witte plastic bak. Helemaal vol. Ik heb er willekeurig iets uitgevist. De rest heb ik overgedaan in een andere opbergbox. 




Deze heb ik zelf gebreid als jong meisje. Misschien ging ik nog wel niet eens naar de middelbare school. 


Volgens mijn moeder heb ik deze zelf aangehad. Ik kan niet helemaal zien of het zelfgebreid is of toch machinaal gemaakt. Volgens mij is het wel zelfgebreid. 
Schattig ding nietwaar? Het is zo na te maken. De gekleurde vakjes lijken zakjes, maar het zijn gewoon vierkantjes in ribbelsteek die er op zijn genaaid. 


En dit setje. Ik geloof dat mijn grote babypop deze aan had toen ze uit de winkel kwam. 


Dit label zit er nog altijd op. 
'Ik ben zo groot, dat ik de kleding van mijn poppenmoedertje kan dragen toen zij een baby was.'

Toen ik thuis kwam zat ik nog zo in de flow, dat ik nog een vakje in de slaapkamer heb opgeruimd. 



Het gaat om het hoekje met de tv. 


Ik maak het mezelf niet al te moeilijk. In het vakje linksonder staat een cd speler. Het had een reden dat 'ie daar stond, maar dat weet ik zo 1-2-3 niet meer. In ieder geval wil ik het hele kastje leeg hebben en elders in huis gebruiken. 


Achterin de kast kom ik een boekje tegen van de pop die Gemma een keer heeft gekregen. Wat een leuke accessoires! Ik heb een paar minuutjes genomen om even lekker bij weg te dromen. Daarna heb ik het bij het oud papier gedaan. 


Verder komt uit de kast een kerstkaartenslinger. 


en een tv draaiplateau. 


en dus de cd speler. 


Ik zet het in de witte kast op zolder. Je hebt er niet zoveel aan om te weten waar ik het naartoe breng, behalve dan dat je weet dat dit kastje ook nog eens aan bod komt. 


Het vakje is leeg en schoon. 

1 opmerking :

  1. Lekker bezig geweest weer. Je ouders zullen ook wel blij geweest zijn dat je wat spul mee nam of niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!