woensdag 31 oktober 2012

Pompoen cake

Sinds kort hebben we een abonnement op een biologisch groente- en fruitpakket. Dat wordt 1 x per twee weken aan huis bezorgd. 


Vorige keer zat er een pompoen in. 
Vorig jaar heb ik van deze pompoen soep gemaakt en dat was zoveel, dat ik er nog steeds porties van in de vriezer heb. 


Daarom deze keer een cake gemaakt. Dat kwam door mijn collega die een pompoencake had gekocht op een regionale markt en een stukje voor me had meegebracht. Jammie jammie, wat was dat lekker. 


Ik vond dit recept en het resultaat was heerlijk. Ik kan nog wel drie van deze maken, want er gaat nog geen kwart pompoen in. 
In het recept staat trouwens dat de bereidingstijd 15 minuten is. Nou, daar hebben mijn collega en ik hartelijk om gelachen; die 15 minuten gaan in nadat je eerst een uur bezig bent geweest om de pompoen te snijden, de noten te hakken en een sinaasappel te raspen en te persen. 

Hier nog een ander recept, die wil ik ook nog eens proberen. Maar ik vervang waarschijnlijk de amandelmeel voor bloem, want amandelmeel is zo verschrikkelijk duur. 




1 opmerking :

  1. GEFELICITEERD! je bent 1 van de winnaars van een uiltje geworden bij willewopsie.blogspot.com
    Stuur je adres graag naar wilma@willewopsie.nl zodat ik hem naar je kan opsturen.
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!