maandag 29 oktober 2012

# 36 Een kastje per dag : Verder met het logeerbed

Vorige week was ik gebleven bij het logeerbed. Daar is een stapel dekens op achtergebleven waar ik toen nog geen plek voor had. Een paar dagen later had ik de oplossing. Zaterdag had ik de tijd om het aan te pakken.

De dekens komen uit de commode bij de meiden op de kamer. Maar die hadden plaatsgemaakt voor een almaar groeiende knuffelfamilie. Het plan is om de knuffel te splitsen. Waar vaak mee gespeeld wordt, die mogen op hun kamer blijven, waar minder vaak mee gespeeld wordt, die gaan in een zak naar zolder. En dan kunnen de dekens terug in de commode. Lieve lezer, ik hoop dat je even de tijd hebt, want het is nogal een lange weg voordat ik bij het eindresultaat ben.


Eerst de spullen opruimen die er al weer bij zijn komen liggen. 
Was opvouwen, nog weer wat kleren die bij de rest van de te klein geworden kleren kunnen. 
Kledinghangers, een boek, een borduurpakket - waarover straks meer, onder het boek kwamen twee verschillende baby/poppensokjes tevoorschijn. Alles moet weer naar zijn plekje terug. 


Dit is de commode en het gaat om het onderste vak. Ik heb een grote zak voor de knuffels die naar zolder gaan. En ik heb een grote bak van zolder gehaald - daar zaten eerst de overtollige knuffels in, maar inmiddels waren alle knuffels al weer in omloop gebracht. Ik heb de meiden erbij gehaald en doorgenomen wat de bedoeling is. Ik krijg alle medewerking! Het grappige is dat het ene moment alle knuffels moeten blijven, maar het andere moment - als ik ze wat de andere richting op heb gestuurd - alle knuffels naar zolder moeten. Zo lief hoe ze met me meedenken.



Toch blijven er nog teveel knuffels over voor die ene bak.  
Deze moeten in ieder geval op hun kamer blijven, Ellie is opeens helemaal dol op apen. 
Er moet nog maar een bak bijkomen, dan kunnen de meiden elk een bak voor hun knuffels krijgen. 
Ik weet dat er nog een op zolder achter het schot staat. En het komt niet zo slecht uit dat ik er nu naar moet graven, want er zit een leuke Winnie de Poeh ordner in, die ik wil gaan hergebruiken voor alle informatie die ik van hun school krijg. 




Het gaat om de bak aan de linkerkant. Ik moet er wel wat voor doen om er te komen hoor! Die doos bomvol met cd's (dus zwaar!) moet er eerst uit, voordat ik de bak er uit kan krijgen. 


Maar voordat ik uberhaupt bij de doos en bak kon, moest ik eerst deze toren met puzzels er uit halen. (de plastic bakken niet, die stonden voor het luik).
Hehe, ik heb de bak. Het is gevuld met spullen van mijn tienertijd. De Poeh ordner haal ik er uit en de rest gaat in een kastje die nu verborgen gaat achter de toren puzzels. 
En ondertussen heeft Gemma de grootste lol met het nemen van foto's. Ze zet alles op de foto, ook mijn achterwerk, als ik helemaal in de hoek moet duiken om spullen op te bergen. :-)


Goed, we zijn weer boven water. De bakken moesten natuurlijk ook nog schoongemaakt worden. Dat heb ik gedaan. Nu kan de stapel dekens in de commode. In onze slaapkamer lag ook nog een deken/wrapper die er bij hoort. 


Alle dekens mooi in de kast. Gemma ging er pontificaal voor zitten, dus je ziet er niet zo veel van. 


Dan even terug komen op dit borduurpakket. Ik heb het jaren geleden gekocht en ben er ook aan begonnen. Toen woonde ik nog alleen en ging zondagochtend lekker op de bank zitten borduren en luisteren naar KRO's Adres onbekend. Dat vertelde ik natuurlijk aan niemand, dat ik daar van genoot, want dat was een rete saaie tijdsbesteding voor iemand van ca. 25 jaar. 


Het is alleen in een hele kleine kruissteek. Ik ben best ver gekomen, maar ja, er komen andere tijden en dan blijft zoiets liggen. Laatst had ik bedacht dat er vast wel (bejaarde) vrouwen zijn die dit graag voor me willen afmaken (tegen vergoeding). Via mijn collega is het werkje inderdaad bij een vlijtige borduurster geweest, maar ondanks dat diegene het een heel mooi patroon vond, was het toch te fijntjes voor haar. Zodoende had ik het weer mee naar huis gekregen. Het gaat naar beneden in de kast met handwerkjes. 


Alle spullen die naar beneden moeten heb ik in de wasmand verzameld. Ordner, wasgoed, borduurwerk en een boek. 


En dan is het bed helemaal opgeruimd. 

Maar ik ben er nog niet...


Twee bakken vol met knuffels. 
Mmm...de spullen die er op liggen zouden ook wel opgeruimd mogen worden. 
Ik weet niet of ik daar gelijk zin in heb. 




En later heb ik toch nog even zin en ruim al het speelgoed nog even op. 

2 opmerkingen :

  1. wauw wat een werk heb je verzet, geweldig, en volgens mij heb je genoeg cadootjes voor 5 december achter het schot staan ? gewoon weer opnieuw inpakken, toch , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!!! wat ben je weer goed bezig geweest zeg. Zoveel ook tegelijk poeh. Nou het ziet er weer top uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!