dinsdag 16 oktober 2012

# 32 De zolder, knieschotten en koffers


Deze keer ga ik weer naar zolder. Al een tijdje - hoe lang? het zullen inmiddels weken zijn - stoor ik me aan iets. 

Het ligt onder de tafel. 


Even inzoomen: het gaat om de stapel tassen. Ze zijn blijven liggen na de vakantie en moeten eigenlijk - net als de koffers - terug achter de schotten. 
Dat heb ik uitgesteld, want dat is niet iets om even snel te doen. Maar, als ik de was hier opvouw, stoot ik steeds mijn tenen aan die tassen. Dus nu moet het er maar eens van komen. 


Op de zolderkamer zijn de koffers dankbaar speelgoed voor de meiden. Heel leuk om vakantietje mee te spelen. We hebben twee van deze blauwe koffers, een grote en een iets kleinere. 


Wasrekjes opzij en het knieschot kan open. Eerst een paar koffers en tassen er uit halen. 
Het hebben van bergruimte achter de knieschotten is ideaal, maar de betonvloer erachter is niet afgewerkt. Elke keer gruwel ik van het betonstof en het krassende geluid als ik er een doos overheen schuif. 


En elke keer als er een knieschot opengaat duikt de kat er achter en stempelt met zijn pootjes beton-stof op koffers en tassen. 


Deze tas dook opeens weer op op het werk van Michel. Dat kan niet zo achter het schot, eerst eens kijken wat er in zit. 


Een mapje met foto's? Foto's van schade die we hadden aan onze auto. Gemaakt voor de verzekering. Dat is vast al zes jaar geleden. Dit gaat naar de stapel paperassen op de zolderkamer. 


Ik doe de reistassen in de koffer, dan blijft het lekker compact. 


Na wat friemelwerk, duw- en trekkracht en onderdrukt gemopper krijg ik alles er in. 
Je ziet het niet aan de opening, maar linksaf staan de grote blauwe koffer en twee rolkoffers, rechts de tas van M's werk en de zak met schaatsen. En deze kleinere blauwe koffer voor de ingang. Het knieschot kan weer dicht. 

2 opmerkingen :

  1. Ja dat zijn van die dingen die je vaak laat liggen. Op de een of andere manier irriteerd het dan niet voldoende anders had je het echt wel eerder gehad. Dat merk ik hier ook hoor.

    Wat betreft het betonnevloertje achter het knieschot een kleine tip. leg er wat restje vloerbedekking of zo dat levert een boel gemak op. Ik weet hoever velend dat gekraak en geknars kan zijn. Hier ook gehad, maar nu geen last meer van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een ruimte , opgeruimd staat netjes , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!