vrijdag 19 oktober 2012

# 33 De kleedkamer, kinderkleding en logeerbed

De enorme wasmand met kinderkleding die ik uit de kast van de meiden had gehaald had ik geparkeerd op het logeerbed in de kleedkamer. Het is mijn eerste dag alleen sinds Gemma en Ellie naar school gaan. Een uitgelezen moment om me daar op te richten.


Niet alleen de wasmand staat op het bed, er liggen ook dekens en wat zwervend spul.
Eerlijk gezegd wil ik al meteen afhaken, maar ik hou mezelf bij de les.


En voor het bed staat ook nog wat! Het poppenbedje ruim ik uit en gaat daarna naar de speelplek op zolder. In de wasmand zit het schone strijkgoed. Dat moet in de linnenkast. Die kast is bomvol, maar het lukt me om dit er weer bij de krijgen. 


Mijn badjas terug aan het haakje in de badkamer. 


En ik kom een OOR tegen, een terugkerend item tijdens het opruimen. Naar zolder ermee.


De kleding die ik wil bewaren wil ik in de doos 'kleding die ik wil bewaren' doen. 



En die doos, of eigenlijk is het een plastic bak, staat in mijn kledingkast, helemaal onderin. Zal ik het maar laten zitten? En het stapeltje er maar gewoon bovenop gooien? 
Nee, ik haal de bak er uit. 


Dit kwam ik ook nog tegen. Het heeft niet echt sentimentele waarde, maar ik kan het niet doorgeven aan anderen. Vlak nadat ik het bij het postorderbedrijf had besteld, kreeg ik bericht dat het artikel teruggeroepen werd, omdat het niet aan de veiligheidsvoorschriften voldeed. Er zitten nl. kwastjes aan. 
Het zijn alleen zulke leuke tunieken en Gemma en Ellie hebben ze gewoon gedragen. Ik bewaar ze voor het recykleren. 
De bak gaat weer terug in de kast. 


Oh, da's nou jammer. Deze jasjes hadden er ook nog in gemoeten. Nou, ik haal de bak er niet nog een keer uit. Bovendien zal hij al overvol. Dan maar los in de kast. 


Ik hou er mee op voor vandaag. Dit is echt teveel werk! Een deel van de kleding is een seizoen niet gedragen en moet eigenlijk eerst nog even weer gewassen worden. Dat betekent sorteren. Zal ik er bij weglopen? Nee, toch maar weer doorzetten. Gewoon beginnen Anita, zie maar waar het schip strandt. 
In de grote doos zat de nieuwe aanvoer kleding die ik kocht van een andere tweelingmoeder. Ik heb al heel vaak tot grote tevredenheid kleding van haar overgenomen. 


Hee, wat kom daar tevoorschijn? Wandelsokken? Die had ik daar neergelegd omdat ik dacht dat ze hun wederhelft misten, maar dat blijkt helemaal niet het geval! Ze zijn compleet. Opvouwen en in de kast dan maar. 


Sorteren, sorteren, soort bij soort. Setjes, longsleeves, t-shirts, topjes, korte broeken, ondergoed. 


Wat niet meer gewassen hoeft te worden stop ik gelijk in de doos. 


Dit moet gewassen worden. 


Rechterstapeltje leg ik toch maar terug in de kast. Het past nog of ze zijn er aan gehecht. 
Het linkerstapeltje gaat naar de lappenmand. Misschien kan ik er nog iets van maken. 


Deze wilde ik eerst in de doos doen, maar ik hou ze toch. In de groene zit in het bovenlijf een stiftvlek, die ik er nooit helemaal uit heb gekregen. Ik zou er rokjes van kunnen recykleren.  Ook in de lappenmand dus. 


En dan opeens realiseer ik me dat ik mijn gedachten even nergens anders zijn geweest dan bij het opruimen. En dat vind ik heerlijk. 
Het rechterstapeltje zijn dekens, daar heb ik niet 1-2-3 plek voor, dat komt de volgende keer. 


2 opmerkingen :

  1. Woh lekker bezig geweest. Lekker hoor. Ennuuh ben jij ook van het recykleren? Ik ben door andere blohggers al zo enthousiast geworden. Helaas kan ik niet naaien, maar ik wil het wel gaan leren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een klus zeg! Ik herken het wel hoor... Ik doe het tegenwoordig maar in etappes, ik heb niet de luxe van een kleedkamer! Dus ik houd kast voor kast een beetje bij, maar intussen kan het wel flink opstapelen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!