maandag 15 oktober 2012

# 31 De papierla

Kastje nummer 31 al weer. Of nog maar. Het is maar hoe je het bekijkt. Vandaag bekijk ik het van de positieve kant: dit heb ik toch maar weer gedaan.


Eerder blogde ik al over de komst van de papiercontainer. Maanden heb ik me daar op verheugd, want dat betekende dat ik onze papierla aan kon pakken. Elke keer dacht ik bij deze la: dat kastje wordt een heerlijk blogje. Zo denk ik tegenwoordig wel vaker: in blogjes. Soms wil ik wel eens wat kleine dingetjes van een overvol kastje op ruimen, maar dan denk ik: nee dat bewaar ik voor een blogje. 
Beetje krom misschien, maar het zorgt er in ieder geval voor dat ik niet in het wilde weg ga opruimen.


Een tijd terug had ik deze kratten gekocht in de aanbieding. Een krat wordt voor het oud papier en de andere wordt het duizend-dingen-doosje. 
Ik knijp 'm wel een beetje, want passen de kratten er wel in?


Restjes papier zijn achter de la gevallen. 


Pannenlappen gaan bij de was. 


De la leegvegen. 


En dan de kratten passen. Daar heb je het al: het past niet. 
Ik voel teleurstelling opborrelen, maar ik wil me er niet door uit het veld laten slaan. Even snel nadenken of ik elders in huis een geschikte krat heb...


Ja! Op zolder. Die witte daar, precies in het midden van de foto. 
Wat zo leuk is: de rest van de chaos mag ik hier gewoon negeren, want ik heb mijn aandacht vandaag gericht op de la beneden. 


In de krat zitten kabel, elektronica, oude mobieltjes, van dat soort dingen. Die gaan over in de blauwe krat. 


De witte bak even schoonmaken. Mijn met flesje Ha-Ra (99% biodegradable). 


Ik kom tot de conclusie dat ik eigenlijk twee van die witte bakken moet hebben, dan blijft er wat meer ruimte over voor lege flessen.
De alu strip hoort bij de keuken. Volgens mij is het over. Waarschijnlijk wordt het nooit meer gebruikt, maar je weet maar nooit: ik leg het achterin de kast, daar ligt het niet in de weg. 


De blauwe krat gaat naar zolder.


Het duizend-dingen-doosje (bruine doos, onderste plank) dat ik bij het opruimen van het dienblad in het leven had geroepen haal ik hier uit en gaat - hup - in de witte krat. 


Er is plek voor de boodschappentassen en ovenwanten en onderzetters. 


Er is geen plek voor het glas. Dit gaat weg en de volgende flessen gaan in een doos onder de trap. 


Laatje weer dicht. 


De zwarte krat, rechts op de foto, kwam uit de la. Met alle tassen die in de garage stonden te wachten...


...is de container al bijna helemaal vol. 

3 opmerkingen :

  1. Dus jullie hebben ook zo'n fijn papiercontainer, die hebben we hier ook zoooo handig. Ik had hem de eerste keer ook zo vol maar ja wat wil je met die opruimwoede van ons haha

    Goed bezig hoor ik heb zel ook een kastje me een doosje oud papier zodat ik niet iedere keer naar de papiercontainer hoef te lopen in dat zelfde kastje staan ook mijn lege flessen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig he? zo heerlijk opruimen, geniet ervan , het ziet er goed uit, enne reclyclen, altijd goed, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de papiercontainer!!! Wij hebben 'm ook pas gekregen en eerst dacht ik, wat een joekel van een container, maar nu ben ik er blij mee. Ik merk dat ik mijn afval nog beter ga scheiden. Eerder ging een klein papiertje nog wel eens in de grijze bak, maar nu gaat ie in de papierbak.
    En wat een luxe zo'n la in de keuken. Daar is onze keuken toch echt te klein voor(of we hebben teveel spullen.....)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!