maandag 8 oktober 2012

# 29 Vriezer ontdooien

Het is een regenachtige dag. De meiden en ik hebben net ons wekelijkse tochtje naar de bakker er op zitten.


Ik wil het brood in de vriezer op zolder doen, maar het lukt echt niet meer. 



Ik heb het lang genegeerd, maar de lades willen nu echt niet meer goed schuiven. Ik heb niet veel keus dan de vriezer te ontdooien. Ik heb er geen zin in, maar nu is wel het beste moment, want al het brood is op, dus de meeste lades zijn leeg. 


Deze ijsjes gaan weg. Ze zijn gewoon niet te vreten. (excusez-le-mot)


Dit moet ik zien kwijt te raken in de vriezer beneden. 


Jemig, wat komt er veel dooi water van af!
Oh ja, da's waar ook, ik had er eerst zelf heet water in gedaan om het ontdooien te versnellen. Ahum.


Aan het eind van de middag is alles ontdooit. Sopje erdoor. 


Lades weer schoongewassen. 


Brood er in (nadat ik de vriezer eerst weer op temperatuur heb laten komen) en het kastje kan weer dicht. 

4 opmerkingen :

  1. Wij hebben maar 1 vriezer en ik ontdooi 'm dan ook meestal op een koude dag als het vriest, want dan kan ik mooi alles buiten zetten. Maar als de laden niet meer dicht willen....dan heb je geen keus natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankbare klus, vindt je niet? Ik had ook gelijk labels voor de lades gemaakt. Nu hoeven wij dus niet meer alle lades door te kijken om de vissticks te kunnen vinden...

    Oh ja, en je bespaard ook nog stroom met een vrieskast zonder teveel ijs (kwam ik laatst achter, bij mijn speurtocht naar lagere energiekosten).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi El,

      Stickers erop? Da's eigenlijk een heel goed idee. En dan ook gelijk maar de bakjes labelen die er in gaan. Het gaat eigenlijk altijd wel goed, maar laatst dacht ik dat ik een bak appelmoes had ontdooid, maar dit bleken kapucijners te zijn. Haha.

      Verwijderen
  3. Ja ziet er zeker weer goed uit. Ik zou mijn vriezers (ja ik heb er meerderen)ook weer eens moeten doen, maar kan al mijn vlees niet kwijt in een andere vriezer dus het moet nog even wachten tot het koud wordt of dat er minder vlees in ligt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!