donderdag 4 oktober 2012

# 27 Viltjes onder de TrippTrapp stoelen

Deze keer is het de beurt aan een klusje dat vorig jaar nooit helemaal af is gemaakt. 



Het materiaal hebben we al in huis. 

 Onder de gewone stoelen hadden we al viltjes gemaakt van FloorFriendly, maar we hadden onze bedenkingen bij het zetten van viltjes onder de triptrap stoelen. De viltjes van Floor Friendly zijn namelijk ca. 1 cm dik en we wilden de tripptrapps niet wankel maken. Ongelukkige valpartijen met blijvende littekens en gebroken sleutelbeen staan ons nog vers in het geheugen. We wilden daar niet nog zelf aan bijdragen door de stoelen wankel te maken. 


Maar...de huidige viltjes zijn versleten. En die plastic plaatsjes zijn behoorlijk hard, met krassen tot gevolg.



Hoog tijd om hier eens met gerichte aandacht naar te kijken en de situatie te verbeteren. 
Ik begin ermee om de viltjes er af te peuteren met een beitel. 
Dit wordt mij niet in dank afgenomen, want het was een nieuwe beitel en de enige die scherp was (ja, waarom dacht je dat ik die pakte?). Scherp was inderdaad, want het is net als met het gebruiken van een stofschaar in papier: na een keer bot!

Tot onze verrassing bleek dat de witte plaatjes er af konden. We hadden ze er vast ooit zelf op gezet, maar sommige dingen vergeet je gewoon. 


Tijd voor het gereedschap. 



Op strategische plekken heeft Michel gaatjes geboord en de viltjes gemonteerd.


Helemaal geweldig. Geruisloos en soepel de stoelen aan tafel schuiven. De hele dag heb ik geroepen: dit hadden we een jaar geleden al moeten doen. 





2 opmerkingen :

  1. Hoi!
    Mijn kastje voor vandaag is af en nu is het tijd om jouw blog te lezen. Heb augustus inmiddels gelezen en het is allemaal zo herkenbaar....ik ben niet de enige!!! Ik blijf je volgen. En wat het strijken betreft...gewoon geen beddegoed meer strijken, doe ik ook niet en ik slaap er niet minder om. Ik vouw het altijd wel meteen op.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo ja van die klusjes waarvan je weet dat ze nog moeten gebeuren, maar toch niet gebeuren.

    Heel herkenbaar en dan zo blij zijn als het dan toch klaar is haha ik ken het.

    Fijn dat het nu klaar is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!