dinsdag 2 oktober 2012

# 26 Een kastje per dag: Dienblad op eettafel


In de nieuwste Ikea gids staat 'Rommel die je niet ziet, bestaat niet'.
Die regel is niet altijd van toepassing, maar het is wel van toepassing om mijn kastje van vandaag. 




Aan het uiteinde van de eettafel heb ik een dienblad. Het idee was om daar een bloemstukjee of een boeketje op te zetten. Dat gebeurde ook wel, maar het bleek ook een vergaarbak voor kralen, elastiekjes, puzzelstukjes, speelgoed en whatnot.

Ik kreeg visite en moest snel een extra plek aan tafel vrijmaken. En zo kwam het hele dienblad op het aanrecht terecht. 

Toen de visite weg was heb ik even stilgestaan bij dit dienblad. Als ik het opruim en weer terugzet, trekt het in no-time weer allerlei spullen aan. En eigenlijk wil ik dat niet. Ter plekke besloot ik om dit 'kastje' op te heffen. 



 Wat meteen weg kan haalde ik er uit. De rest deed ik in een doos. Een vergaarplek is niet erg, juist heel handig, maar ik wil 'm niet langer in het zicht hebben. 


In een van de keukenkastjes is nog wel (tijdelijk) plek om een doosje te kwijt te kunnen. Het gaat om de bruine doos op de onderste plank. 


En de tafel is helemaal leeg. 
Mmm...ik moet nog even aan het beeld wennen. Het lijkt zelfs een beetje kaal. 


2 opmerkingen :

  1. ... toch maar een bloemetje dan? En - beware - zonder dienblad! ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat zijn altijd van die plekjes waar snel wat op komt te liggen. Wel een goed idee om hem gewoon maar weg te halen (dikke duim van mij)

    Die kale plek in altijd op te vullen door een bloemetje of herfststukje maakt altijd gezellig :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!