woensdag 12 september 2012

Sokken breien


Sokken breien in de zomer. Het was zeker 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een sok had gebreid.
Het ging dan ook niet in een keer goed. Een paar keer heb ik de sok die ik op de pennen had weer afgehaald. Over sok nummer vier ben ik het meest tevreden :-)

Het is een patroon van Garnstudio.com. Op deze website staan voor allerhande brei- en haaktechnieken instructievideo's. Ideaal om de weggezakte vaardigheden weer op te frissen. En om heel veel bij te leren trouwens. Ik stond versteld van al die verschillende manieren om te meerderen en te minderen. En dan ook nog de verschillen tussen de Engelse manier en de continentale manier. Er ging weer een wereld voor me open.


Deze zijn voor Ellie, haar lievelingskleur is blauw. Van een bolletje Scheepjeswol.



Gemma kon niet wachten tot beide sokken klaar waren. Zij wilde de ene sok meteen aan. Deze heb ik gebreid met twee draden Fabel van Drops. 


Het paar compleet.

2 opmerkingen :

  1. Haha ja dat zijn kinderen. Maakt het uit dan gewoon maar een sok en alle mensen om je heen denken bij hun zelf nou ja zeg dat kind heeft gewoon twee verschillende sokken aan. Dat die moeder daar niet op let. haha. Ik zeg grandioos laat het kind lekker kind zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!