vrijdag 28 september 2012

# 24 Bovenop het wastafelmeubel

Daar is 'ie weer: het wastafelmeubel. Laatst had ik al voorbereidingen getroffen door de tijdschriften die er lagen op te bergen. Nu komt de rest aan bod. In zes jaar tijd heb ik de bovenkant nog nooit schoongemaakt. Ik heb zin in deze klus! Ik heb even mijn handen vrij, dat maakt het schoonmaken een stuk plezieriger.


Vanuit de douchecabine leggen we vaak de lege flessen bovenop de kast. Die kunnen sowieso weg. 



Van dichterbij.


De verzameling lege flessen is bijna groter dan de volle flessen. 


Nog een lege fles, een gebruiksaanwijzing (in het Chinees) en heel veel stof. 


En nog meer stof. 


Dit bleek ook allemaal leeg. 


Dit is mijn hulp in de huishouding. 


Ook bijna leeg. Als ik klaar ben met schoonmaken, kan dit ook bij het afval.



Het keukentrapje moet er aan te pas komen. 


Aan het sop is goed te zien hoe vies het was. 




Dit is pas eer van je werk!



Deze spullen moeten een nieuwe plek krijgen. Het stickervel gaat mee naar beneden. De hibiscrub in het medicijnkastje. En de chocoladedouchegel van de Bodyshop gaat terug op de kast, zodat ik erbij kan vanuit de douchecabine. De schoonmaakmiddelen in de spuitfles wil ik achter een deurtje. 
Mijn kastjes bevinden zich aan de linkerkant, waar ook het medicijnkastje in zit. 
De kastjes van Michel bevinden zich aan de rechterkant en eigenlijk vind ik het niet meer dan fair dat hij dan een plankje met schoonmaakspullen krijgt. Maar de spuitflessen zijn zo hoog, die zullen er niet in passen. Dus wil ik het plankje naar beneden verplaatsen. 


Maar wat blijkt: het past! Ik hoef geen plankjes te verplaatsen. Ik had dit probleem dus al veel eerder kunnen verhelpen. Meteen een nieuwe pot groene zeep erbij gezet. 


En dit is het resultaat. Ik ben inmiddels heel blij met de opgeruimde badkamer. Sinds de meiden niet meer in bad gaan, maar onder de douche liggen er geen badspeeltjes meer in de badkuip. En vroeger hingen we altijd de gebruikte handdoeken over de rand om ze te laten drogen, maar die verwijder ik nu meteen uit de badkamer. Ook kleding die vaak in dikke lagen over de badrand werd gehangen, wordt nu meteen verwijderd. 


Het geeft zo'n heerlijk rustig beeld, nu er niets meer bovenop staat. Zo frappant. De spullen stonden niet fysiek in de weg, maar wel visueel. Als je snapt wat ik bedoel. 

De badkamer is een hele fijne opgeruimde kamer geworden. Ik overweeg om er maar in te gaan wonen, maar dat zal vast niet hetzelfde zijn :-)




1 opmerking :

  1. Nou dit is zeker eer aan je werk hebben. Ziet er goed uit hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!