woensdag 26 september 2012

# 23 De schoenenkast

Ach, wie heeft de schoenenkast in haar/zijn huis niet aangepakt?
De gang hier in huis slibt regelmatig dicht. Mandjes met spullen die naar boven moeten, dozen met oud papier die naar de garage moeten, wagenpark voor de poppen en na de vakantie nog veel meer spullen van een onbestemd karakter. 


Ik was al begonnen voordat ik een foto had gemaakt. 
Ik heb alle losse plastic tassen bij elkaar gezocht. Die gebruik ik als pedaalemmerzak. 
Kinderschoenen weer bij elkaar gezocht. Ik heb alvast een selectie gedaan op schoenen van het vorige seizoen die straks te klein zullen zijn. Die schoenen gaan naar de schoenenkast in de garage, waarna ik ze hopelijk ongezien naar de kringloop kan doen. 


Als ik de foto zie lijkt het best mee te vallen, maar onder de verzorgingstas die je daar bovenop ziet ligt van alles dat eigenlijk een andere plek heeft. 
En er is bijna geen schoen die naast zijn wederhelft staat. 


Oh, en dan dit. Dit stond ook in de schoenenkast (want donker en koel). Het is een champignonkweekbak. Grow your Own heette het. Ik zag het bij de Makro en het leek me een leuk experiment. Er groeiden inderdaad champignons, maar inmiddels is de bak zwaar verwaarloosd. Naar de kliko ermee....of zal ik het toch nog nieuw leven inblazen? Ik parkeer het nog maar even op de deksel. 


Vegertje erbij om al het zand op te vegen. 


Ondertussen zijn de afgeschreven schoenen al weer in beslag genomen. Beer leert lopen. 


Dit heb ik achterover kunnen drukken in de garage. 


En deze beer is ook van schoenen voorzien. En nee, het is niet dezelfde beer, het is zijn tweelingbroer :-)


Dweiltje over de vloer en dat is ook weer schoon. Ja, jammer van de resterende spullen, maar die doen even niet mee in deze ronde. 


Elke schoen heeft zijn wederhelft en zijn vaste plek weer gevonden. Nu proberen zo te houden. 

En de champignonkweekbak? Die heb ik met een ferme zwaai toch maar in de kliko gegooid. 

2 opmerkingen :

  1. Nou dat ziet er zeker weer goed uit. Lekker doorgaan zou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super hoor. En het hoeft ook niet alles in een keer. Dat is de kracht van "kastje per dag". ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!