donderdag 6 september 2012

# 12 Speelgoed


10 juni was een zondag en het was hoog tijd om het speelgoed in de woonkamer uit te zoeken. 


In het keukentje ligt werkelijk alles door elkaar: duplo, AH miniatuurtjes, knikkers, dozen, little people, kranten, plastic tassen, je kunt het zo gek niet bedenken. 


Ik zet dozen en prullenbak klaar om te sorteren. 


Nog meer speelgoed met allerlei. En als je denkt: daar spelen ze toch niet allemaal mee? Helaas, alles wordt gebruikt. 


Het keukentje is schoon, de meiden hebben 'm helemaal uitgesopt - je begrijpt dat dit extra nawerk voor mij opleverde - en het eind van het liedje was dat de keuken met toestemming van de meiden naar zolder mocht.

Maar verder... mijn hemel, er komt gewoon geen eind aan. Ik heb me compleet vertild aan deze klus. Veel te rigoureus aangepakt. 

Op die dag heb ik gezegd dat ik in het weekend geen grote huishoudelijke klussen meer wil doen. Alleen de was doe ik in het weekend en als ik verder zin heb in iets, dan is dat mooi meegenomen. De boog kan niet elke dag gespannen staan. 

3 opmerkingen :

  1. Het is inderdaad ongelofelijk hoeveel werk je met kinderspeelgoed kunt hebben...

    Maar het gaat je lukken. Zal je zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch kan het weekend soms wel geschikt zijn voor n grote klus. Omdat je dan meer gezinsleden erbij kunt betrekken, al is het maar voor de catering etc. Het is even een handigheid om de benodigde tijd goed in te schatten. Bedenk hoeveel tijd het gaat kosten, verdubbel dat ;-) en kijk dan hoeveel tijd je wilt en kunt besteden. Hak de klus anders in stukken. Zo raak je niet uitgeput en dermate gefrustreerd dat je lange tijd niet meer wilt opruimen! Het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het helemaal met je eens om alle gezinsleden erbij te betrekken. Dat kost inderdaad soms twee keer zoveel tijd :-)

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!