donderdag 13 september 2012

# 15 Douchecabine


Op Pinterest zag ik een recept voor een schoonmaakmiddel. Een deel keukenazijn verwarmen in een pan, dan mengen met twee delen blauwe afwasdreft. (de exacte link kan ik even niet terugvinden).
Het zou een wondermiddel zijn om zeep- en kalkresten te verwijderen. Brand spankin' new was het predikaat. 
Dat wilde ik ook wel!


Huisgemaakt schoonmaakmiddel in een spuitfles. 


Heel veel blauwe zeep. De substantie is vrij dik, daardoor loopt het er niet zo snel af. 


Twee uur in laten trekken en dan met een spons nog even naschuren en afspoelen. 

Het resultaat is er, maar tjonge wat een werk! Ik moest nog hele toeren uithalen om de douchecabine aan de binnenkant (denk hierbij vooral aan de deur) schoon te spoelen, zonder mezelf nat te maken of de rest van de badkamer onder te laten lopen.

Ik hou het eerst maar weer bij het opruimen van kastjes. 

2 opmerkingen :

  1. Dat recept ga ik onthouden. De blauwe dreft heb ik immers al in huis (om onze fruitvliegjes te laten schrikken...).

    Wel goed werk gedaan - ook al was het een hele klus. Misschien kun je het op een (makkelijkere) manier bijhouden, zodat je hier maandenlang plezier van hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer goed uit! Ik zie dat je ook nog niet zo lang bezich bent met klusje. Leuk! kan ik je nog lang volgen ;) Ik ga even de afgelopen dagen lezen en dan ben ik weer helemaal bij ;) Leuk dat jij mij ook volgend. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!