maandag 13 augustus 2012

# 3 De voorraadkast : 4 kastjes per dag

Op 9 mei was de grote voorraadkast aan de beurt. Veel ruimte, maar de indeling is niet helemaal naar wens; ik wil de lades omruilen. Daardoor deze keer niet Een kastje per dag, maar Vier kastjes per dag. Het gaat om de bovenste vier treklades.




In de bovenste liggen de rollen alufolie, vershoudfolie, boterhamzakjes en wat dies meer zij.
Het lijkt opgeruimd, maar dat komt omdat er niets boven uitsteekt. Dat is meteen beetje het probleem, want door de hoogte, kan ik niet goed zien waar de vershoudfolie nu precies ligt.



Alle inhoud eruit. Hoeveel sluitlipjes kan een mens hebben? Zoals ik al eerder zei: ik hou niet van weggooien, maar deze voorraad zou ik echt niet bij leven op krijgen. Halveren dus. 


Dit gaat naar de bovenste vaste plank. Die is voor een latere keer. 


Wat overblijft verhuist naar de derde lade van boven. Precies op een hoogte dat ik er goed in kan kijken. (geen foto)

In la nummer twee ligt het fruit, redelijk geordend, maar er kan wel even een sopje door.



Het fruit mag in dezelfde lade blijven. Een bakje erbij voor de tomaten (uit lade vier).

La nummer drie is rommelig en overvol. Hierin liggen koekjes, crackers, chips e.d.


De brosse broodjes gaan weg. Daar is in dit huishouden te weinig belangstelling voor. 


Alles in het gelid. 


De la daaronder is de voorraad: d.w.z. onaangebroken verpakkingen. En tomaten blijkbaar.


Dit gaat allemaal naar de bovenste lade. 


Dit gaat weg. Het enige pak dat over datum is, dus dat valt mee. Normaal gesproken zou ik me niet zoveel van een houdbaarheidsdatum aantrekken bij een dergelijk product, maar ik gooi het nu weg want eigenlijk vindt niemand hier in huis het lekker: te zoet.


Na afloop ziet het er zo uit. Ik probeer me niet teveel af te laten leiden door de bovenste plank en de onderste la die nog rommelig zijn. Vier lades in een keer is meer dan genoeg.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!